המלחמה בישראל בעיני החוק הבינלאומי | שטח משפטי

    פנחס בן זיו No Comments on המלחמה בישראל בעיני החוק הבינלאומי | שטח משפטי

    עו"ד נתנאל לאופר מגיש התוכנית 'שטח משפטי' אירח היום את ד"ר מתן גוטמן, עו"ד מוריס הירש, עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, שי גליק, גיל דיקמן ועו"ד אבוהב לשיח ער על חוקי המלחמה הבינלאומיים, פתיחה באש, פגיעה בבלתי מעורבים המשמשים מגן אנושי לטרור וחוק עונש מוות למחבלים. האזינו

    לוחמי צה״ל משתלטים על בית המשפט בעזה
    14:53
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on סערה ברשת מאמירת גולדקנופף ב'קול חי': "את מטולה לא סגרו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד נתנאל לאופר פותח את תוכניתו 'שטח משפטי' בסקירה על תכני התוכנית: "נבחון את המלחמה ברקע החוק הבין לאומי. נבדוק את חוקיות הסיסמה 'עונש מוות למחבלים', ונבדוק גם את מצבם המשפטי של החטופים בעזה".

    ד"ר מתן גוטמן: "במשפט הבינלאומי יש שני כללים מרכזיים בדיני המלחמה. כלל ההבחנה וכלל המידתיות. כלל ההבחנה אומר שאסור לפגוע בבלתי מעורבים. כלל המידתיות מתייחס ללחימה מול טרור בה חייבים לפגוע גם בחפים מפשע. כאן יש דילמה רצינית".

    האזינו

    סא"ל במיל' עו"ד מוריס הירש: "אני לא בטוח שנידרש לחקיקה חדשה. אבל צריך לשנות את הגישה. לו היה ניתן לירות במפגיני הגדר בעזה כבר לפני מספר שנים – לא היינו מגיעים לטבח הנורא".

    האזינו

    עו"ד ניצנה דרשן לייטנר: "כבר הוגשה תלונה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. חייבים להקדים תרופה למכה ולהגיש תלונה משלנו נגד החמאס. בית המשפט לקח לעצמו סמכות לדון בסכסוך הישראלי פלסטיני. כבר הגשנו פעם תביעה נגד הרש"פ בגין תמיכה ותיקצוב טרור, אבל בית הדין לא דן בהן בכלל. גם אם הרש"פ תקבל שליטה על עזה יהיה קשה להאשים אותה משפטית בפשעי החמאס. הצעד הנדרש כרגע הוא הוצאת צווי מעצר שיחולו על כלל המדינות החברות באו"ם לכל בכירי החמאס".

    האזינו

    שי גליק, מנכ"ל עמותת 'בצלמו', על חוק עונש מוות למחבלים: "מחבלים רבים דווקא כן מפחדים למות. אמהות המחבלים לא באמת שמחות כשבנם מת כ'שאהיד'. החוק יפעיל לחץ גדול. כיום – למחבלים הכלואים בארץ יש את התנאים המשופרים ביותר מכל בתי הכלא בעולם. לשופטים צבאיים יש כבר עכשיו סמכות חוקית לחרוץ את גורלו של מחבל למוות – אך עד היום לא הייתה להם לגיטימציה ציבורית. במקרה המזעזע של רצח משפחת פוגל פסק אחד השופטים את דין המחבל למוות אבל זה לא היה פה אחד".

    האזינו

    גיל דיקמן, בן משפחה של אחת החטופות בעזה: "הדיון היום בכנסת הוא קרקס פוליטי על הדם של בני המשפחה שלנו שחטופים בעזה. התחננתי בפני השר בן גביר לעצור ולא לקיים את הדיון כדי לא לסכן את חיי החטופים. אפשר לדון בחוק אחרי המלחמה, זה לא הזמן. עכשיו אנחנו עוסקים בהצלת החיים, לא במוות. כל אנשי המקצוע נגד השיח בנושא במצב הנוכחי".

    האזינו

    עו"ד אבוהב: "בדי. אנ. אי. של העם היהודי אנחנו לא הורגים אף אחד. נקודה. גם הסנהדרין היה גוזר מוות רק אחת לשבעים שנה. אבל אם בכל זאת צריך, כבר יש בחוק עונש מוות למי שמואשם ברצח עם ופשעים נגד האנושות – האפשרות קיימת".

    האזינו



    0 תגובות